آیا ویتامینِ آبمیوه می‌پرد؟

بچگی کردن، فرصتی که هرگز تکرار نمی شود نی‌نی سایت در اوایل دوران بارداری خیلی از خانم‌ها دغدغه‌ی این موضوع را دارند که فرزندمان می‌شود یا پسر؟! عده‌ای هم درصدد این هستند که با روش‌هایی بتوانند جنسیت فرزندشان را تعیین کنند که یکی از این روش‌ها تغذیه است تغذیه یکی از کلیدهایی است که می تواند بر روی جنسیت جنین اثرگذار باشد اما نه صد در صد مثلا عده‌ای از خانم‌ها فکر می‌کنند اگر در طول بارداری مصرف کلسیم و ویتامین را متوقف کنند، فرزندشان پسر می‌شود ولی آیا این تصور و تصورات مشابه در این زمینه کودکی کردن درست است؟ واقعیت این است که رژیم غذایی در طول دوره بارداری تأثیری بر جنسیت جنین ندارد بلکه غذاهایی که مادر - ماه قبل از بارداری مصرف می‌کند من است روی جنسیت جنین تأثیر بگذارد پس اگر فرزند پسر یا می‌خواهید، از دو سه ماه قبل از اقدام برای بارداری، این رژیم‌ها را رعایت کنید ی پدر در این رژیم الزامی نیست و بیشتر برای حمایت روانی از مادر است رژیم توصیه شده برای فرزند پسر از رژیم غذایی این مادران باید کلسیم و منیزیم حذف شود یعنی لبنیات را از رژیمشان حذف کنند و کودکی به جایش مصرف میوه و سبزیجاتشان را افزایش دهند مصرف گروه های نان و غلات و گوشت، حبوبات و دانه‌ها،کره ، مایونز، ادویه‌جات و شیرینی‌های بدون شیر مجاز است مواد غذایی غیر مجاز در این رژیم شامل میگو، تخم مرغ، بیسکوییت، شکلات و در گروه میوه‌جات و سبزیجات، کرفس، اسفناج وکاهو است رژیم توصیه شده برای فرزند در این رژیم توصیه به حذف کامل ن است، چون سدیم و پتاسیم دریی باید به حداقل برسد مادر باید میوه‌ها و سبزیجات توصیه شده را مصرف کند که شامل هویج، خیار، لوبیا چگونه کودکی شاد داشته باشیم سبز، سیب، ترب، سیب‌زمینی و پیاز است یک نکته‌ی مهم این است که این رژیم‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که در مصرف برخی از گروه‌های غذایی دارند به مادرانی که سابقه‌ی دیابت یا دیابت بارداری یا پرفشاری خون و مشکلات کلیوی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و حتما برای رعایت این رژیم‌های توصیه شده با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنند مهسا میرزایی، کارشناس تغذیه نی‌نی سایت شاید شما هم این را شنیده باشید که می‌گویند آبمیوه را باید بعد از گرفتن بلافاصله استفاده کرد چون بچگی کردن ویتامین آن می‌پرد! اما این حرف درست است؟ یعنی آبمیوه مانند الکل خاصیتی دارد که باعث فرار بودن آن می‌شود یا اصلا چنین چیزی صحت ندارد؟ در این مورد با سمیه کمالیان، کارشناس تغذیه و رژیم دانی مشورت کردیم، اما او پیش از اینکه جواب سوال ما را در این مورد بدهد، می‌گوید «در مورد مصرف آبمیوه‌های تازه باید ابتدا چند نکته را به شما یادآور شوم؛ اول اینکه ما با وجود مفید بودن آبمیوه و وجود ویتامین در آن به مصرف آبمیوه توصیه نمی‌کنیم؛ چون فیبر را که ماده بسیار با میوه‌هاست چگونه کودکی شاد تربیت کنیم و برای تضمین سلامت دستگاه گوارش بسیار سودمند است، در آبمیوه کاملا از آن می‌گیریم از نظر کارشناسان تغذیه مصرف میوه به مراتب بهتر از آبمیوه است ثانیا خیلی از گروه‌های جامعه نظیر افراد دیابتی و افراد با اضافه وزن اصلا نباید آبمیوه بخورند چون قند محتوی در آبمیوه‌ها بالاتر از میوه است به عنوان مثال شما در حالت معمول می‌توانید یک الی دو هویچ بخورید و به همان مقدار هم قند دری می‌کنید، اما برای یک لیوان آب هویچ من است از عدد هویچ استفاده کنید که به مراتب قند بالاتری بازی های کودکانه را در حجم کمتری دری می‌کنید » کمالیان درباره مواردی که فرد می‌خواهد از آبمیوه استفاده کند، توضیح می‌دهد حالا در صورتی که فرد به هر دلیلی قادر به مصرف میوه نیست و به طور موقتی باید از آبمیوه استفاده کند یا به صورت تفننی می‌خواهد آبمیوه تازه استفاده کند، بهتر است پس از گرفتن آب میوه آن را به صورت تازه مصرف کند

البته این موضوع در مورد ویتامین ث بسیار حائز اهمیت است چون با گذشت زمان میزان آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند این کارشناس تغذیه تاکید می‌کند کودکی کردن با توجه به اینکه در این فصل آبمیوه‌های دارای ویتامین ث بیشتر مصرف می‌شوند و نیز از آنجا که نیاز بدن به این ویتامین تقریبا بالاتر از سایر ویتامین‌هاست، از دست دادن آن کار مناسبی نیست سمیه کمالیان در نهایت درباره اینکه این خاصیت منحصر به ویتامین ث است یا تمامی ویتامین‌ها را شامل می‌شود، گفت «ویتامین ث بسیار نایدار است، اما سایر ویتامین‌ها تحت تاثیر زمان نیستند، و نگهداری در یخچال و استفاده آنها در نوبت‌های بعدی تاثیر چندانی در کاهش کیفیت آنها ندارد »


آیا ویتامینِ آبمیوه می‌پرد؟