تغذیه صحیح در دوران بارداری

نزدیکی در هفته آخر بارداری محققان دانشگاه پیتسبورگ اعلام کردند کمبود ویتامین دی در مراحل اولیه بارداری خطر تولد نوزادان را با وزن کم افزایش می دهد محققان میزان ویتامین دی را در نمونه های خون بیش از دو هزار زنی بررسی کردند که نوازدانشان پس از یک دوره کامل بارداری به دنیا آمده بودند بر اساس این تحقیقات که در نشریه غدد درون ریز و متابولیسم منتشر شد زنانی که در بیست و شش هفته اول بارداری دچار کمبود ویتامین دی بودند ، نوزادانی چگونگی روابط زناشویی و نزدیکی در دوران بارداری با وزن کمتر از حد طبیعی به دنیا آوردند به گفته محققان ، نوزادانی که با وزن کم به دنیا می آیند با خطر مرگ در ماه نخست تولد یا ابتلا به بیماریهای مزمنی چون بیماری قلبی ، فشار خون بالا و دیابت نوع دو در سال های بعدی زندگی خود روبرو می شوند کمبود ویتامین دی در دوران بارداری موجب می شود میزان جذب کلسیم در بدن مادر کاهش یابد و رشد استخوانی جنین را کند کند به گزارش پایگاه هلث نیوز ، کمبود این ویتامین محدودیت هایی جهت نزدیکی در بارداری همچنین موجب کاهش هوون های لازم برای تولید گلوگز و اسیدهای چربی می شود که برای تامین انرژی جنین لازم است منبع قطره زنان باردار باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند باید توجه داشته باشید که رشد و نمو جنین کار ساده ای برای بدن شما نیست تغذیه صحیح در دوران بارداری تغذیه صحیح یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به رشد و نمو طبیعی کودک شما ک کند تغذیه متعادل و رژیم سالم می تواند از بسیاری فواید نزدیکی در دوران بارداری از مشکلات دوران بارداری از جمله آنمی و عفونت مادر، تیم کُند زخم ها، زایمان زودرس و نوزاد کم وزن جلوگیری کند غذا خوردن برای دو نفر! غذای کافی برای دو نفر به معنی دو برابر غذا خوردن نیست خانم های باردار روزانه به کالری بیشتر نیاز دارند اما آنچه که مهم است منبع تامین این کالری اضافی است توجه داشته باشید که اگر این کالری بیشتر از شیرینی ها و غذاهای ناسالم تامین شود ریز مغذی های مورد نیاز فواید نزدیکی در دوران بارداری برای کودک را تامین نخواهد کرد در نتیجه، کودک شما نیاز به ریز مغذی های خود را از ذخایر بدن شما تامین می کند و بنابراین سلامت شما به خطر می د به جای استفاده از غذاهای ناسالم از غذاهایی استفاده کنید که پروتئین بالایی دارند، کم چرب اند، قند کمتری دارند دیگر ریز مغذی هایی که بدن شما به آن ها نیاز دارد شامل کلسیم برای رشد کافی کودک شماست ، آهن برای تامین خون کودک و پیشگیری از کم خونی نزدیکی از عقب در هنگام بارداری مادر ، فولیک اسید برای پیشگیری از خطر نقص لوله عصبی، آنسفالی نقص در مغز ، و دیگر نارسایی های مادر زادی آنچه که باید بخورید یک رژیم کافی و متعادل در کنار نیم ورزش روزانه برای بارداری سالم لازم است برای اغلب زنان باردار کالری مناسب عبارت است از کالری در روز در سه ماهه اول بارداری کالری در روز در سه ماهه دوم بارداری کالری در روز در سه ماهه سوم بارداری شما باید از همه گروه نزدیکی در سه ماهه دوم بارداری های غذایی به صورت متعادل مصرف نمایید

گروه نان، غلات، برنج و پاستا این گروه به شما کربوهیدرات کافی و مناسب را می رسانند این گروه انرژی مورد نیاز شما و رشد کودک شما را تامین می کنند غلات کامل و غنی شده حاوی آهن و اسید فولیک نیز هستند گروه سبزیجات سبزیجات منابع مناسبی از ویتامین های ، ، فولیک اسید، آهن و منیزیم اند در گروه سبزیجات به سبزیجات برگ سبز توجه بیشتری داشته باشید گروه میوه چگونگی روابط زناشویی و نزدیکی در دوران بارداری ها میوه ها به شما ویتامین های و ، پتاسیم و فیبر را می رسانند از میوه های تازه استفاده کنید تا ویتامین بیشتری دری نمایید از منابع غنی ویتامین مانند مرکبات، خربزه و توت ها بیشتر استفاده کنید از مصرف آب میوه ها بخصوص اگر افزودنی و یا شکر اضافی دارند بپرهیزید گروه گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و مغزها این گروه از غذاها غنی از ویتامین ، پروتئین، آهن و روی اند گروه چربی ها و روغن ها شما نزدیکی در هنگام بارداری در رژیم غذاییتان به مقداری چربی برای خودتان و رشد کودکتان نیاز دارید چربی ها در تامین انرژی طولانی مدت نقش مهمی دارند و برای رشد مغز جنین ضروری اند زنانی که رژیم های غذایی خاص مانند گیاه خواری دارند و یا عدم تحمل لاکتوز دارند و یا به دلیل آلرژی از رژیم های فاقد گلوتن استفاده می کنند حتما باید تحت نظر مشاورین تغذیه رژیم خود را رعایت نمایند مایعات و ویتامین ها در دوران باردار باید مایعات محدودیت هایی جهت نزدیکی در بارداری زیادی دری کنید و از نوشیدنی های حاوی کافئین و شکر مانند قهوه و چای پرهیز کنید شما باید از مل های اسید فولیک و آهن پیش از دوران بارداری استفاده کنید ویارهای بارداری اگرچه علت آن مشخص نیست ولی بسیاری از زنان باردار به برخی از غذاها تمایل پیدا می کنند این هوس غذایی من است به دلیل تغییرات هوونی آن ها باشد و معمولا در سه ماهه اول بارداری ایجاد شوند و پس از آن رفع می شوند در کنار دری ریز مغذی نزدیکی در سه ماهه اول بارداری های مورد نیاز، لازم است مقداری از غذاهایی که ویار می کنید نیز مصرف نمایید

گاهی برخی از زنان باردار نسبت به چیزهایی به جز غذا ویار پیدا می کنند این حالت من است به دلیل کمبود آهن در فرد باشد اگر شما نسبت به خاک، مواد پاک کننده، یخ و این قبیل مواد غیر خوراکی ویار پیدا کردید حتما با پزشک مشورت نمایید شما من است کم خونی داشته باشید و نیاز به مل آهن داشته باشید منبع آفتاب


تغذیه صحیح در دوران بارداری